onsdag 28 juli 2010

kan inte sova

Sitter har igen vid min lata topp, eller datår eller vad man kallar det nu för tiden. Jag börjar 06.00 i morgon, har legat och snurrat i min säng i cirka 90 minuter men gav nu upp och slösurfar på alla möjliga sidor. Försöker dock hålla mig i från musik för då brukar jag bli fast och det är inte läge att inte ha någon minuts sömn i mitt arbete känns det som.

Försöker hitta andra bloggar som jag finner intresseranta och det händer titt som tätt men samtidigt som blir det oftast en eller två kollar om de inte är riktigt bra direkt och sedan glömmer jag bort dem. Därför har jag nu bestämt att gillar jag det lagom mycket ala Sverige Svensson ska jag spara den på favoriter och följa den minst en månad för att se den tar del av det jag vill att de ska ta del av.

Fan vad jag snackar strunt! Beror det på trötthet? Nä det verkar ju inte så trots allt eftersom det verkar omöjligt att sova.

Lyssnade på p3 idag, som jag får chansen till ibland och försökte ta vara på det så mycket som möjligt och hörde ett band som jag måste komma igång att lyssna på igen. Det var Belle and sebastian, en polare som alltid lyssnade på den och musiken är halvskum precis som jag vill ha den! Hoppas spotify kan hjälpa till!

Så nu vill jag ha hjälp med olika saker.
1. sov tips
2. bra låtar med Belle and Sebastian
3. Andra bra låtar.
4. Bra bloggar att följa, förklara gärna vad de handlar om.

4 kommentarer:

  1. sv: ja fast jag är en väldigt rastlös person, har svårt att sitta och kolla film så ;-) men bra var den!

    SvaraRadera
  2. sv: klart det stämmer även om det var väldigt sarkastiskt :)

    SvaraRadera
  3. Rasmus Seebachs låt Natteravn känns inte riktigt som min kopp av te egentligen, men.. det är nåt visst med den där låten alltså.

    jag hjälper förresten gärna till med att tipsa om bra låtar med Belle and Sebastian:

    Like Dylan in the Movies
    Get Me Away from Here, I'm Dying
    The State I Am In (hela skivan Tigermilk)
    She's Losing It
    Is It Wicked Not to Care?
    The Boy With the Arab Strap
    I Fought in a War
    Don't Leave the Light on Baby
    Fuck This Shit
    I'm a Cuckoo
    If You Find Yourself Caught in Love
    Another Sunny Day
    Lazy Line Painter Jane
    Jonathan David (en av mina personliga favoriter)

    SvaraRadera
  4. tack för tipsen Linda! Tigermilk skivan diggar jag mest, men hade inte lyssnat på de två senaste och måste nog göra det.

    SvaraRadera