måndag 26 juli 2010

En måndagkväll

En måndag kväll och jag är har bara fyra arbetsdagar till en veckas semester!

Jag hade tänkt att fira detta genom att ta mig tid att försöka lyssna på något från spotify lite på vinst och förlust! Det är alltid svårt att hitta bra musik, men ibland dyker den bara upp om man klickar lite och helt plötsligt hittar man någonting som man verkligen gillar. Det kan vara en gammal gubbe med pipskägg och hemsk andedräkt som sjunger om sin systers gamla kille, eller en sexton årig tjej på 120 kg som sjunger om sina fritidssysslor. Det kan vara hur bra som helst anser jag, men det gäller att hitta det också vilket är det svåraste av allt. Kan tänka mig att det är som att hitta en nål i en höstack, eller kanske svårare.

Just nu snurrar Eldkvarn, Oskar Linnros, Maskinen, Robyn, Salem al Fakir och Atmosphere flitigast på den gröna spelaren Spotify.
Bästa låten just nu tycker jag är
http://www.youtube.com/watch?v=V1iNzy-rGxY

Det jag är ute efter är någonting som jag kan ha missat som kan vara värt att lyssna på. Vet du vad det är jag saknar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar